TALENTTUBE PIERWSZĄ AUTOMATYCZNĄ PLATFORMĄ ŁĄCZĄCĄ MARKI I TWÓRCÓW NA YOUTUBE

Spółka zależna TalentMedia uruchamia TalentTube – pierwszą zautomatyzowaną platformę, która połączy marki i twórców na YouTube.

TalentMedia - wiodąca sieć partnerska, należąca do holdingu Mediacap – uruchamia pierwszą na polskim rynku automatyczną platformę, która połączy marki i influencerów video online. Produkt umożliwi firmom, agencjom oraz domom mediowym samodzielne planowanie kampanii z udziałem mikroinfluencerów i twórców niszowych. Dyrektor zarządzającą TalentTube została Lidija Vukić.

Podstawowe zadanie TalentTube (talenttube.tv) to organizacja kampanii reklamowych na YouTube oraz rekrutacja influencerów publikujących treści video, a następnie możliwie najlepsze dopasowanie ich do zleconych kampanii. Aktualnie na polskim YouTube regularnie funkcjonuje około 14 000 kanałów, które skupiają wokół siebie publiczność rzędu minimum 1000 osób każdy*. Poprzez sieci partnerskie i domy mediowe marki są w stanie zaangażować do promocji tylko ułamek YouTuberów i w praktyce docierają z przekazem do ograniczonej części widzów. Szacuje się, że obecnie firmy realizują kampanie branded content jedynie z około 5-7% twórców działających na YT. TalentTube dziesięciokrotnie zwiększa możliwości w tym zakresie i jednocześnie gwarantuje tzw. brand safety poprzez dwustopniowy system weryfikacji contentu video. Platforma jest dedykowana przede wszystkim mniejszym i niszowym influencerom. Warunkiem nawiązania współpracy jest posiadanie minimum 1000 subskrypcji kanału oraz regularne tworzenie bezpiecznych, niekontrowersyjnych treści. Produkt jest atrakcyjny dla wszystkich typów marek: globalnych – zainteresowanych celowanymi kampaniami i lokalnych - dysponujących mniejszym budżetem.

Dyrektor zarządzającą TalentTube została Lidija Vukić. Obecnie Vukić jest członkiem zarządu sieci partnerskiej TalentMedia, w której nadzoruje pracę działu twórców oraz współpracę z agencjami i domami mediowymi. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Australii i USA. Pracowała także w największym MCN w Europie – berlińskim Divimove.

Projekt wystartował w wersji beta. W kolejnych etapach w odpowiedzi na uwagi i oczekiwania użytkowników będą wdrażane dodatkowe funkcjonalności, również z zakresu grywalizacji i z wykorzystaniem technologii blockchain.

Wkrótce spółka planuje uruchomienie platformy w Bułgarii. Dzięki doświadczeniu na kolejnym rynku, zakłada dalszy rozwój produktu i wprowadzenie go na główne rynki regionu Europy Środkowej i Wschodniej. Docelowo TalentTube będzie dostępny we wszystkich kilkunastu krajach CEE. Projekt stanowi istotny ruch w ogólnej strategii TalentMedia poszerzając jej spektrum działalności o tzw. long tail oraz przynosząc nowe możliwości dla rynku i klientów.